Hoe werken wij?
Buurtgezinnen heeft in iedere gemeente (of stadsdeel) een coördinator die de gezinnen bij elkaar brengt en begeleidt. Een vaste contactpersoon dus, waarmee je altijd contact op kunt nemen bij vragen of zorgen. Zodra je je hebt aangemeld via de website, neemt de coördinator contact met je op om kennis te komen maken bij jullie thuis. Zij wil ook jouw partner en kinderen (als die er zijn) leren kennen en weten welke steun jullie kunnen geven. Omdat de veiligheid van kinderen voorop staat, moeten steunouders een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) kunnen laten zien. Buurtgezinnen regelt de aanvraag. Aan de VOG zijn geen kosten verbonden. Steungezinnen krijgen geen vergoeding voor hun steun; het is vrijwilligerswerk.
Na de match bespreekt de coördinator ieder half jaar met beide gezinnen of jullie tevreden zijn over hoe het gaat en of jullie nog met elkaar verder willen. Tussendoor kun je altijd contact opnemen bij vragen of zorgen.
De werkwijze van Buurtgezinnen bestaat uit 7 stappen. Je ziet ze in het filmpje.
“Twijfel je? Doe het! Je wordt goed gematcht en begeleid. Ze gooien je echt niet zomaar in het diepe.”
“Twijfel je? Doe het! Je wordt goed gematcht en begeleid. Ze gooien je echt niet zomaar in het diepe.”
Zijn we actief in jouw gemeente en wil je je aanmelden? Klik dan op onderstaande button en vul het formulier in. Onze plaatselijke coördinator neemt daarna zo snel mogelijk contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Twijfel je nog? We denken graag mee. Bespreek je twijfels met de coördinator uit jouw gemeente. Zijn we niet actief in jouw gemeente? Stuur een mail naar info@buurtgezinnen.nl. Het kan namelijk zijn dat we wel al in gesprek zijn met jouw gemeente.